تزریق چربی برای چاق شدن موضعی

تزریق چربی برای چاق شدن موضعی

در حالی که چاقی موضعی برای بسیاری از مردم معضل است و درصدد رفع آن هستند، بسیاری دیگر از مردم در تلاش برای به وجود آوردن چاقی موضعی در نواحی خاصی از بدنشان مانند صورت، گونه ها، سینه، پهلو و باسن هستند تا بتوانند آنها را خوش فرم تر و زیباتر کنند. در روشی که قصد داریم آن را معرفی کنیم، چربی های موضعی از نقاطی که نیاز نیستند برداشته شده و به جاهایی که نیاز است تزریق می شود.

تزریق چربی چیست؟

تزریق چربی روشی است که در آن چربی از طریق لیپوساکشن از بخشی از بدن که چربی اضافه وجود دارد برداشت می شود و سپس بوسیله تزریق به ناحیه ای دیگری از بدن منتقل می شود تا حجم آن افزایش پیدا کند، یک گودی یا چین و چروک از بین برود یا بدن ظاهر بهتری پیدا کند. از مزایای این روش می توان به استفاده از بافت چربی خود شخص در عوض تزریق چربی خارجی و همچنین برداشت چربی اضافی از یک ناحیه بدن اشاره کرد. همچنین، چربی خود فرد نسبت به مواد پرکننده قابل تزریق دوام بیشتری دارد. مواد پرکننده قابل تزریق تنها چند ماه تا چند سال دوام دارند و سپس باید تزریق دوباره صورت بگیرد تا نتایج آن حفظ شود.

تزریق چربی

به طور کلی، 40 تا 50 درصد از حجم چربی تزریق شده در عرض چندین ماه از بین می رود. به منظور جبران، جراح با پیش بینی این موضوع که بخشی از چربی از بین می رود، ناحیه درمان شده را بیش از حد اصلاح می کند. روش دیگر این است که تزریق تا زمانی که اصلاح فوری صورت بگیرد انجام می شود و سپس منتظر می مانیم و مشاهده می کنیم که چه مقدار از چربی از بین می رود و چندین ماه بعد روش تزریق چربی را تکرار می کنیم.این روش بی خطر به ندرت و زمانی بکار می رود که اصلاح بیش از حد تزریق چربی به شکل غیرمنتظره از بین نرود.

کاربردهای تزریق چربی موضعی

تزریق چربی روش جدیدی به حساب نمی آید، اما اخیرا جراحان به دنبال روش هایی برای گسترش نقش آن در جراحی پلاستیک و جراحی زیبایی بوده اند. در این کلینیک، فلسفه ما عرضه جدیدترین فن آوری ها است، البته زمانی که با انجام مطالعات بسیار ثابت کردیم که آنها بی خطر و موثر هستند. در حال حاضر، کاربردهای زیر را برای تزریق چربی بی خطر و موثر می دانیم:

جراحی بازسازی پستان و ترمیم پستان بازسازی شده

این روش شامل تزریق چربی برای ترمیم بدشکلی هایی می شود که پس از روش لامپکتومی یا ماستکتومی ( برداشتن پستان) با بازسازی ایجاد می شود. بیمار باید حداقل یک سال قبل از تزریق چربی به منظور ترمیم مشکلات ظاهری پستان، به سرطان مبتلا نشده باشد. در حال حاضر برای ترمیم بدشکلی های پستان از تزریق چربی استفاده می کنیم.

افزایش حجم و ترمیم چین و چروک صورت

تزریق چربی پوست. برای افزایش حجم نواحی گود افتاده صورت از قبیل نواحی دور گونه، چانه، چین و چروک بین گونه ها و لب بالایی ( چین خنده) یا بین پلک پایینی و بخش میانی صورت مورد استفاده قرار می گیرد.

ترمیم بدشکلی های پس از صدمه و جراحی

بدشکلی های اندامی از آسیب دیدگی های ترومایی ناشی می شوند. گرافت های چربی برای پرکردن بدشکلی های اندامی مشخص جمجمه، صورت، نیم تنه، دست یا پا مورد استفاده قرار می گیرند. به طور مشابه، بعضی از جراحی ها باعث بدشکلی های اندامی می شود. ضعیف شدن عضلات پس از جراحی مغز منجر به بدشکلی اندامی در حفره های کناری جمجمه می شود. از بین بردن تومورهای خوش خیم منجر به ایجاد فرورفتگی هایی در بازو، پا یا نیم تنه می شود که با تزریق چربی می توان انها را برطرف کرد. گاهی اوقات، جراحی لیپوساکشن منجر به بدشکلی اندامی می شود که می توان با تزریق چربی آن را برطرف کرد.

شکل های دیگری از تزریق چربی نیز موجود هستند و هم اکنون بی خطر بودن و مزایای آنها تحت بررسی است. از شکل های دیگر تزریق چربی که قبل از عرضه به خوبی آنها را بررسی می کنیم، از قرار زیر هستند:

بازسازی کامل پستان پس از ماستکتومی ( پستان برداری)

شیوه های مختلفی برای بازسازی کل پستان پس از عمل ماستکتومی ( پستان برداری) عرضه شده اند. در بعضی از روش ها از یک دستگاه خارجی استفاده می شود که گفته می شود عمل تزریق چربی را بهتر انجام می دهد، اگر چه روش های دیگر به آن نیازی ندارند.

در حال حاضر در مورد موثرترین روش برای برداشت، تزریق یا ذخیره این چربی اتفاق نظر وجود ندارد. علاوه براین، حجم تزریق بهینه تعیین نشده است و مشخص نیست که درمان های همزمان دیگر برای بهینه سازی بازسازی پستان با تزریق چربی نیاز هستند یا نه. در حال حاضر، شرکت های بیمه این روش ها را برای بازسازی کامل پستان به رسمیت نمی شناسند. مطالعاتی در حین استفاده از این روش ها برای بازسازی پستان صورت می گیرد تا تضمین شود که این روش ها بی خطر و موثر هستند.

پروتز پستان با تزریق چربی

گرافت های چربی برای پروتز پستان مورد استفاده قرار می گیرند. بزرگترین تجربه استفاده از این روش برای پروتز پستان در ژاپن صورت گرفت. در حال حاضر، در مورد بهترین شیوه انجام این روش و امنیت آن در دراز مدت قطعیت وجود ندارد و هنوز باید بررسی شود. با انجام مطالعات متعدد می توان تضمین کرد که تزریق چربی برای پروتز پستان بی خطر و موثر است.

روش های درمانی مرتبط

لیفیتگ صورت استاندارد

با افزایش سن، پوست و بافت های همبند صورت در واکنش به گرانش، آسیب های آفتاب و فرآیند طبیعی افزایش سن دچار افتادگی می شود. این تغییرات را می توان با یک روش لیفتینگ صورت استاندارد انجام داد که دو سوم پایینی صورت و گردن را جوان می کند. با این حال، حجم صورت نیز افزایش پیدا می کند. تزریق چربی یک روش ایده ال برای ترمیم از دست رفتن حجم همزمان با لیفتینگ صورت است. تزریق چربی در هنگام ترکیب با لیفتینگ صورت معمولا در چین های بین گونه ها و قسمت بالایی لب ( چین خنده)، چال ها یا در زیر استخوان های گونه، یا گاهی اوقات در لب ها یا نواحی دیگر صورت که چین و click here چروک زیادی وجود دارد، قرار گرفته می شوند.

جراحی لیفتینگ صورت با جای زخم کوچک

: یک جای زخم کوچک بین این روش و لیفیتگ صورت قدیمی تفاوت ایجاد ی کند. همانند روش لیفتینگ استاندارد، تزریق چربی روشی مناسب برای ترمیم حجم در زمان لیفتینگ صورت با جای زخم کوچک است. تزریق چربی در لیفتینگ صورت، معمولا در چین های خنده و نواحی دیگری که چین وچروک یا گودافتادگی دارند، صورت می گیرد.

لیپوساکشن

لیپوساکشن برای رفع چاقی موضعی سالیان سال است که انجام می شود. تزریق چربی و لیپوساکشن روش های مکملی هستند. چربی مورد استفاده برای تزریق چربی عموما با شیوه های لیپوساکشن تامسنت استفاده برداشت می شود. بنابراین، بیمارانی که به صورت مکرر لیپوساکشن انجام می دهند درخواست می کنند که بعضی از قسمتی از این چربی در ناحیه ای که می خواهند چربی بیشتری داشته باشند، تزریق شود. به همین شکل، افرادی که تزریق چربی را برای جراحی پلاستیک انجام می دهند اغلب درخواست می کنند که با لیپوساکشن بیشتر بافت چربی بیشتری برداشت شود تا ناحیه چربی که برای انها مشکل ساز شده است را درمان کنند.

پروتز باسن با تزریق چربی

چربی که در طول لیپوساکشن برداشت می شود را می توان در ناحیه باسن تزریق کرد تا افرادی که از شکل و اندازه باسن خود ناراضی هستند؛ آن را حجیم تر و خوش فرم تر کنند.

روش انجام تزریق چربی

تزریق چربی را می توان تحت بی هوشی موضعی در مطلب یا تحت بی هوشی عمومی در اتاق عمل انجام داد.

مدت انجام روش تزریق چربی

1 تا 5 ساعت بسته به موقعیت و حجم چربی برداشت شده و تزریق شده

زمان بهبودی

می توانید بسته به حجم چربی برداشت شده بین 2 تا 14 روز به سرکار خود برگردید و باید به مدت 1 تا 3 هفته از فعالیت های سنگین خودداری کنید. کبودی نمایان در عرض 7 تا 10 روز از بین می برود، در حالی که ورم بسته به حجم چربی تزریق شده بین 2 تا 6 هفته باقی می ماند.

تزریق چربی 2

مراقبت های بعد از عمل تزریق چربی و ریکاوری

از دکتر خود درباره طول مدت لازم برای استراحت و ریکاوری قبل از بازگشت به سطح عادی فعالیت و کار پس از عمل جراحی تزریق چربی صحبت کنید. پس از جراحی، به شما و پرستار دستورالعمل های دقیق درباره مراقبت های پس از عمل جراحی داده می شود که این مراقبت ها شامل موارد زیر است:

  • خارج کردن آب از محل تزریق چربی در صورت آب آوردن آن
  • علائم معمول که ممکن است شما آنها را پس از عمل تجربه کنید
  • علائم بالقوه و احتمالی از عوارض ایجاد شده پس از عمل
  • جراح پلاستیک به شما برای مراقبت از محلی که از آن چربی استخراج شده است، توصیه های لازم را ارائه می کند. دوره ریکاوری پس از عمل جراحی تزریق چربی برای افراد مختلف متفاوت است و آماده شدن برای ریکاوری حتی از خود ریکاوری مهمتر می باشد.

افراد مناسب درمان

تزریق چربی به صورت می تواند ویژگی های مربوط به از بین رفتن پوست صورت با افزایش سن را حذف و درمان کند. برای مثال در این رابطه می توان از خطوط لبخند، خطوط اخم، خطوط ماریونت (خطوطی که از کنار دهان به سمت چانه کشیده می شوند)، چین و چروک و شیارهای ایجاد شده بر روی پوست، درمان لاغری صورت و قسمت های خالی پوست صورت (همچون خطوط زیر چشم یا زیر استخوان های گونه) نام برد. علاوه بر این امکان درمان لب هایی که حجم خود را از دست داده اند نیز با استفاده از روش انتقال چربی وجود دارد یا می توان فرو رفتگی های ایجاد شده به خاطر زخم ها و جراحت های وارد شده به پوست را به این ترتیب درمان نمود (مثل آثار به جا مانده از جوش های صورت). افرادی که با یک یا چند مورد از این مشکلات مواجه هستند می توانند افراد مناسب برای استفاده از روش درمانی انتقال چربی باشند

عوارض

اگر چربی بیش از حدی تزریق شود، منجر به برآمدگی های سفتی می شود که نارکوز چربی نام دارند و اغلب در طول زمان توسط بدن شکسته یا بازجذب می شود، اما شاید برای از بین بردن آنها به جراحی نیاز باشد. نارکوز چربی زمانی شایع تر است که چربی در نواحی ای با گردش خون ضعیف مثل بافت های باریک یا تابشی یا روی یک ایمپلنت تزریق شود. در واقع نارکوز چربی شکل بدی از تزریق چربی است که منجر به چاقی موضعی ناخواسته ای می شود.

دیگر عوارض جانبی این روش شامل کبودی، ورم و جای زخم های بسیار ریز و مخفی در ناحیه های برداشت و تزریق چربی و همچنین بی حسی و خارش در نواحی درمان شده می باشد.

چاقی و چربی موضعی با روش لیپوساکشن به خوبی درمان می شود. ولی می توان از چربی که با روش لیپوساکشن استخراج می شود با استفاده از روش تزریق چربی در جاهای دیگری از بدن که نیاز است مانند گونه ها، صورت، باسن، پهلوها و سینه استفاده کرده و آن ها را خوش فرم تر کرد. این روش نسبت به روش های مشابه تزریق ژل ماندگاری بیشتر و عوارض کمتری دارد.

هزینه

هزینه تزریق چربی به پزشک، ناحیه جغرافیایی و شیوه ترزیق چربی بستگی دارد. از آنجایی که تزریق چربی یک جراحی زیبایی است، بیمه هزینه های آن را تقبل نمی کند. بسیاری از جراحان برنامه های تامین بودجه ای را برای بیماران ارائه می کنند تا آنها استطاعت انجام این روش درمانی را داشته باشند.

برای زیباسازی و جوان کردن پوستتان می توانید روش تزریق و انتقال چربی را نیز در نظر داشته باشید. با مشورت با پزشک خود، در مورد هزینه ها، عوارض جانبی از راه و روش تزریق چربی در پوست مطلع شده و نسبت به آن اقدام نمایید. دوام و ماندگاری این روش نسبت به روش های مشابه بیشتر بوده و عوارض جانبی کمتری دارد.

Need help? Email Us Here! Chat With Us Now!

← Prev Step

Thanks for contacting us. We'll get back to you as soon as we can.

Please provide a valid name, email, and question.

Powered by LivelyChat
Powered by LivelyChat Delete History