درمان کک و مک صورت

کک و مک  صورت چیست؟

کک و مک ها رسوب های رنگدانه دار لایه بالایی پوست هستند که با صدمات پوستی ناشی از نورخورشید یا قرار گیری عادی در معرض نور خورشید ناشی از ورزش هایی مثل تنیس، دو یا شنا ایجاد می شود.

درمان کک و مک با استفاده از لیزر

روش درمان کک و مک با لیزر یک روش فوق العاده برای حذف کک و مک های ناخواسته ای است که با قرار گرفتن در زیر نور خورشید به مدت طولانی و صدمات پوستی ناشی از نور خورشید بوجود می آید. در روش لیزر کک مک ملانین پوست مورد هدف قرار می گیرد. نور لیزر به صورت گزینشی توسط رنگدانه کک و مک ها جذب می شود و رنگدانه کک و مک را گرم می کند و رنگدانه را به ذرات کوچکی تقسیم می کند که سپس به عنوان بخشی از فرآیند لایه برداری طبیعی پوست شما جدا می شوند.

این روش در حدود  45 دقیقه طول می کشد. از شما درخواست می شود تا صورت خود را به طور کامل بشویئد. پس از گرفتن چند عکس قبل از انجام روش، کاوری روی چشم شما قرار داده می شود و یک ژل خنک روی صورت شما مالیده می شود. یک دستگاه خنک کننده شبیه به دستگاه دمنده سرد، برای خنک کردن پوست مورد استفاده قرار می گیرد. سپس نور لیزر به صورت مجموعه ای از پالس برای درمان ناحیه مورد نظر تابانده می شود. پس از انجام درمان، کرم و ضد آفتاب را به شما ارائه می شود و می توانید به خانه برگردید.

  • تعداد جلسات درمانی مورد نیاز: ما برای دستیابی به نتایج بهینه، توصیه می کنیم بین چهار تا پنج جلسه درمانی را تجربه کنید.
  • فاصله زمانی بین جلسات درمانی: برای بدست آوردن نتایج بهینه، به چهار تا پنج جلسه درمانی نیاز دارید که فاصله بین آنها باید بین سه تا چهار هفته باشد. ما توصیه می کنیم که حداقل یک بار در سال یا وقتی کک و مک دوباره روی پوست ظاهر شد، جلسات درمانی بعدی از بین بردن کک مک را تجربه کنید.

آیا این روش نتایجی فوری در بردارد؟

مدت زمان اندکی پس از درمان و چندین ساعت بعد مشاهده می کنید که کک و مک های شما تیره تر می شوند. در طول چند روز بعد، این نقاط تیره رنگ به سطح پوست می آیند و در آنجا با سلول های پوستی مرده شما به صورت طبیعی جدا می شوند. بعضی از افراد در واقع افتادن این لکه ها را متوجه نمی شوند، اما متوجه می شوند که این لکه ها سبک تر  می شوند. پس از اولین یا دومین جلسه درمانی می توانید  متوجه پیشرفت های قابل توجه شوید و پیشرفت تدریجی نیز با سبک تر شدن کک و مک قابل مشاهده است.

شما می توانید پس از انجام روش  صورت خود را آرایش کنید و فورا به سرکار خود بر گردید. در صورتی که پوست برنزه ای نداشته باشید یا کک و مک های شما مرئی و نمایان باشند، می توانید این روش را انجام دهید.

 میزان ماندگاری نتایج

میزان ماندگاری نتایج درمان کک و مک به این بستگی دارد که پس از درمان چگونه از پوست خود مراقبت می کنید. روش درمان کک و مک با لیزر مشابه روش سفید کردن دندان است. وقتی دندان های خود را سفید می کنید، رنگ سفیدی پیدا می کنند، اما در طول زمان با مصرف قهوه، سیگار، شراب یا غذاهایی که لکه ایجاد می کنند، دندان های شما بار click hereدیگر لکه دار می شود و به سفید شدن مجدد نیاز پیدا می کنند. به همین شکل، روش درمان کک و مک صورت با لیزر کک و مک های ناشی از صدمات پوستی نور خورشید را برطرف می کند، اما اغلب افراد با قرار گیری بیش از حد در معرض نور خورشید دوباره پوستی کک مکی پیدا می کنند و به جلسات لیزر درمانی بیشتر نیاز پیدا می کنند.

مراقبت های بعد از از بین بردن کک مک با لیزر

شما باید پس از انجام هر روش لیزردرمانی کرم ضد آفتاب مصرف کنید و برای جلوگیری از آسیب دیدگی های بیشتر به پوست از پوست خود  در برابر خورشید محافظت کنید. همچنین می توانید روزی یک قرص  ویتامین سی 1000 میلی گرمی مصرف کنید که باعث کم رنگ شدن رنگدانه می شود. همچنین می توانید از مواد سفید کننده موضعی برای تسریع در فرآیند کم رنگ شدن و همچنین حفظ رنگ پوست پس از برطرف شدن کک و مک ها استفاده کنید.

freckle-removal-1

سوالات متداول در مورد درمان کک و مک صرت با لیزر

آیا این روش درمان کک و مک برای همه افراد جواب می دهد؟

بله، روش درمان لیزر کک مک در صورتی که درست انجام شود، و مراقبت های پس از درمان نیز به خوبی صورت گیرد، در 99 درصد از بیماران موثر است.

آیا می توان این روش را با روش های درمان لیزر دیگر ترکیب کرد؟

بله، روش درمان کک و مک با لیزر را می توان با روش جوانسازی پوست با لیزر، سفت کردن منافذ پوست با لیزر و روش های لیزردرمانی مخصوص صورت دیگر ترکیب کرد. روش های لیزدرمانی مختلف را می توان با همدیگر انجام داد تا نتایج بهتری حاصل شود.

آیا می توان بر روی پوستی که بوتاکس یا ماده پرکننده پوستی به آن تزریق شده، روش درمان کک و مک با لیزر را انجام داد؟

بله، شما می توانید این روش را حتی وقتی بوتاکس یا ماده پرکننده پوستی تزریق کرده اید، انجام دهید. در صورتی که می خواهید بوتاکس یا ماده پرکننده پوستی تزریق کنید، توصیه می کنیم ابتدا روش درمان کک و مک با لیزر را انجام دهید، یک یا دو هفته صبر کنید و سپس بوتاکس یا ماده پرکننده را تزریق کنید و سپس دو هفته صبر کنید و بعد جلسه بعدی درمان کک و مک با لیزر را انجام دهید.

آیا می توانم در حین انجام این روش، مصرف  محصولات مراقب از پوست صورت خود را ادامه دهم؟

در طول دوره درمان، توصیه می کنیم که از یک محصول تمیز کننده نرم و کرم ضد آفتاب مناسب استفاده کنید. ما محصولات مختلفی داریم که با استفاده از آنها در طول درمان به ما کمک می کنید تا این روش را بهتر بر روی پوست صورت شما انجام دهیم.این محصولات شامل کرم ضد افتاب قوی ، تمیز کننده  ملایم و مرطوب کننده است. پس از اتمام جلسات درمان، می توانید از محصولات مراقبت از پوست معمول خود استفاده کنید. با این حال، توصیه می کنیم که با  متخصص مراقبت های پوستی خود مشورت کنید که آیا محصولاتی که مصرف می کنید واقعا نیازهای پوستی شما را برآورده می سازند یا خیر.

Need help? Email Us Here! Chat With Us Now!

← Prev Step

Thanks for contacting us. We'll get back to you as soon as we can.

Please provide a valid name, email, and question.

Powered by LivelyChat
Powered by LivelyChat Delete History