درمان و رفع چروک دور چشم

چروک های دور چشم متاسفانه بسیار مشخص هستند و اغلب باعث می شوند که پیرتر از سن خود به نظر برسید. افراد دوست دارند  به چشم های شما نگاه کنند، نه  تنها به خاطر جذابیتی که دارند، بلکه همچنین به این خاطر که ما بسیاری از عواطف خود را با استفاده از عضلات کوچک دور چشم ابراز می کنیم. این عضلات  صورت تقریبا همیشه در جنب و جوش هستند و احساس غافلگیری، نگرانی، شگفتی، بی حوصلگی و بسیاری ازعواطف دیگر را ارائه می کنند. چروک، سیاهی و تیرگی دائمی پوست دور چشم ها در نهایت منجر به ایجاد چروک های دائمی می شود. چروک های پنجه کلاغی چروک های ریزی هستند که در گوشه چشم ها بوجود می آیند. گاهی اوقات برای خفیف تر به نظر رسیدن آنها، به این چروک ها خط لبخند گفته می شوند.این چروک ها نیز با استفاده مداوم از عضلات صورت برای ابراز احساسات ایجاد می شود، البته در سنین کمتر در بین افرادی که مجبورند زیاد از گوشه چشم خود نگاه کنند(جمع کردن چشم هنگام دیدن)، نیز ممکن است ایجاد شود. یکی از علت های ایجاد آن قرار گرفتن در معرض نور مستقیم خورشید نه  تنها باعث خشک شدن پوست می شود، بلکه شما را وادار می کند که از گوشه چشم خود نگاه کنید. افرادی که در مناطق سردسیر زندگی می کنند اغلب اوقات متوجه نیستند که چقدر برای کاهش درخشندگی زیاد برف مجبور هستند از گوشه چشم خود به آن نگاه کنند. از آنجایی که پوست دور چشم بسیار حساس و ظرفیت است، گودی و چروک های دور چشم در افراد سیگاری ( که با سیگار کشیدن باعث خشک شدن پوست خود می شوند) بیشتر است یا در بین افرادی که به دلیل اینکه در معرض عوامل سوزش آور چشم مثل آلودگی هوا، دود و گرد و غبار هستند، اغلب چشم خود را می مالند، این چروک ها بیشتر نمایان است.

beauty  woman squeeze skin near her eye

پوست صورت ما با توجه به خاصیت کشسانی ای که دارد مثل یک کش لاستیکی کش می آید. این به این معناست که پس از اینکه کشیده یا منقبض شد، به شکل اصلی خود برمی گردد، این مساله وقتی اهمیت پیدا می کند که به میزان حرکت صورت خود دقت می کنیم. متاسفانه، با افزایش سن، پوست ما خاصیت کشسانی خود را از دست می دهد. به همین دلیل است که پوست ما دارای چروک می شود و بخش های مشخصی از بدن ما دچار افتادگی می شوند.  یکی از دلایل اصلی برای بوجود آمدن این مشکلات تولید کلاژن و الاستین دو پروتئین عامل کشسانی بودن پوست است که با افزایش سن کاهش پیدا می کند. یکی از راه های جلوگیری از ایجاد چروک پنجه کلاغی دور چشم این است که هیچ وقت نخندید، لبخند نزنید، اخم نکنید یا از گوشه چشم خود نگاه نکنید. از آنجایی که انجام ندادن این کارها غیر ممکن است، اغلب ما باید به فکر راه های دیگری برای پیشگیری از این چروک ها باشیم. اول از همه، شما می توانیم با استفاده از کرم ضد افتاب پوست خود را در برابر اشعه های فرابنفش مضرر نور خورشید محافظت کنید. گفته می شود که قرار گیری در معرض اشعه فرابنفش یکی از رایج ترین شیوه هایی است که باعث می شود پوست تولید الاستین و کلاژن  و در نهایت قابلیت کشسانی بودن خود را از دست بدهد. اگر سیگاری هستید، بیشتر در معرض خطر هستید. استعمال دخانیات باعث شروع فرآیندهای بیوشیمایی می شود که  پیرشدن پوست شما را سرعت می بخشند.

رفع چروک دور چشم

 

137

برای بعضی از افراد، کرم های ضد چروک دور (روش طب سنتی) چشم کافی نیستند. اما یک روش غیرجراحی دیگر که تزریق داروهای شل کننده عضلانی نام دارد برای رفع چروک ها در این کلینیک عرضه می شود. چروک دور چشم وقتی با عضلات دور چشم خود بیشتر کار می کنید برجسته تر می شود، بنابراین وقتی می خندید، لبخند می زنید یا از گوشه چشم خود نگاه می کنید، ظاهر شدن آنها حتمی است. تزریق بوتاکس در عمل باعث شل شدن عضلات و جلوگیری از منقبض شدن آنها  می شود. بوتاکس با مسدود کردن سیگنال شیمیایی که از عصب ها به عضلات می رود و دستور کار کردن را به آنها می دهد، عمل می کند. با وجود اینکه روش درمانی با استفاده از تزریق بوتاکس عموما بی خطر هستند، در صورتی که بوتاکس از ناحیه مورد نظر بیشتر گسترش پیدا کند عوارض جانبی را به همراه خواهد داشت، پس شما باید برای تزریق بوتاکس پیش پزشک مجربی بروید که در مورد آناتومی و کارکرد صورت از دانش کافی برخوردار باشد. نکته مثبت این روش این است که در مدت زمان درمان فقط چند دقیقه است. معایب این روش درمانی این است که سوزن در آن مورد استفاده قرار می گیرد و نتایج آن دائمی نیستند. به طور دقیق تر، این روش شامل تزریق بوتاکس به click here عضلات مخصوص دور چشم است. با توجه به اینکه سوزن مورد استفاده برای تزریق یک سوزن فوق باریک مخصوص است به داروی بیهوشی نیاز نیست، با این حال کمی احساس درد به شما دست می دهد. پس از تزریق،  برای مشاهده باید تا یک هفته صبر کنید و مدت زمان ماندگاری نتایج بین سه تا شش ماه است. این روش عوارض جانبی مخصوص به خود را دارد که شامل کبودی و سردرد موقتی است.در حالی که کبودی نسبتا شایع است، سردرد به ندرت پیش می آید و پس از چندین روز از بین می رود. همچنین باید در نظر داشته باشید که پس از ترزیق به مدت یک ساعت یا بیشتر از مالش ناحیه درمان شده پرهیز کنید. با مالش ناحیه درمان شده پس از تزریق بوتاکس تحریک می شود تا در عضلات پلک فرو برود و آنها را دچار افتادگی کند. متاسفانه، احتمال بوجود آمدن این مشکل حتی در زمان مالش ندادن ناحیه درمان شده وجود دارد، اما این افتادگی به مروز زمان از بین می رود. و نکته آخری که باید در نظر بگیرید این است که با وجود اینکه تزریق بوتاکس نمی تواند به طور کامل باعث رفع چروک دور چشم شود، ظاهر آنها را به شکل قابل توجهی کاهش می دهد. در صورتی که تحمل درد تزریقات را دارد و می توانید  سالی دو مرتبه بوتاکس تزریق کنید، می توانید به خوبی این چین و چروک ها را مخفی کنید.

مواد پرکننده پوستی

شما می توانید با استفاده از مواد پرکننده پوستی (تزریق ژل) چین و چروک کنار چشم ها و چین و چروک های برجسته تر دور چشم ها را بکشید و کاهش دهید.

  • چروک های درجه 1: مواد پرکننده پوستی نرم با آب دار کردن و استحکام پوست به منظور تحمل فشار عضلات بوجود آوردنده و اثرات پیرکننده عوامل زیست محیطی نشانه های اولیه چین و چروک دور چشم را کاهش می دهند. عموما برای بدست آوردن نتایجی با میزان ماندگاری 6 ماهه به سه جلسه درمانی اولیه نیاز است. پس از این سه جلسه اولیه باید هر شش ماه یکبار برای حفظ نتایج به مطب پزشک برای تزریق مجدد بوتاکس مراجعه کنید.
  • چروک های درجه 2: برای افرادی که چین و چروک دور چشم آنها برجسته تر و همیشه نمایان است، مواد پرکننده سفت تر انتخاب بهتری است. این مواد پرکننده قدرت بیشتری دارند و به آرامی پوست شما را قالب بندی می کنند و نتایجی طبیعی را عرضه می کنند. تزریق ژل در این روش به یک جلسه درمانی نیاز دارد و نتایج آن حداکثر تا 12 ماه ماندگاری دارند.
  • چروک های درجه 3: تزریق بوتاکس معمولا بهترین گزینه برای افرادی است که چین وچروک دور چشم برجسته ای دارند، اما وقتی به ترمیم کمبود حجم به منظور ارائه اثرات بهینه نیاز است، ماده های پرکننده پوستی را می توان به همراه بوتاکس مورد استفاده قرار داد.

134

نتایج

شما می توانید نتایج بدست آمده از طریق روش های  تزریق بوتاکس یا مواد پرکننده پوستی برای چروک دور چشم را با روش های جوانسازی طبیعی مثل مزوتراپی یا درمالور بهبود ببخشید.

سفت کردن پوست

در دستگاه آنتی لکس از انرژی لیزر مادون قرمز و فرکانس رادیویی برای تغییر ماهیت کلاژن در پوست استفاده می شود. کلاژن تغییر ماهیت یافته گسترش پیدا می کند و حجم جدیدی از کلاژن و الاستین جایگزین با نئوکلاژنیس بر آن غالب می شود. نئوکلاژنیس روش طبیعی بدن برای قرار دادن کلاژن جدید در ناحیه آسیب دیده است.  این روش زمان از کار افتادگی (استراحت در خانه) ندارد و برای بدست آوردن نتایج بهینه به  چند جلسه درمان نیاز است. نتایج این روش تا زمانی که  نئوکلاژنیس، کلاژن جدید در ناحیه مورد نظر قرار دهد، تداوم پیدا می کند. مدت درمان بین دو تا سه ماه است و نتایج آن بیشتر از 2 سال دوام دارد.

جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال

پرتوهای باریک لیزر چین و چروک های پوست را  مورد هدف قرار می دهد و باعث حذف فوری نواحی درمانی کنترل شده می شود. کلاژن جدید تحت فرآیند نئوکلاژنیس جایگزین نواحی حذف شده می شود. تفاوت بین روش جوان سازی پوست با لیزر فرکشنال و روش سفت کردن پوست در این است نتایج روش جوانسازی پوست با لیزر فرکشنال ماندگاری بیشتری دارند. با این حال، برای تکمیل دوره درمان یک تا دو هفته وقت لازم است.

با افزایش سن و عواملی مثل سیگار کشیدن، در معرض آفتاب بودن باعث بوجود آمدن سیاهی، تیرگی و چین و چروک دور چشم حتب در جوانی می شود. از آنجایی که پیشگیری از این عارضه تقریبا غیر ممکن است، می توان به راحتی و با روش های بدون جراحی و با عوارض کم اقدام به رفع چروک های دور چشم کرد.

 

Need help? Email Us Here! Chat With Us Now!

← Prev Step

Thanks for contacting us. We'll get back to you as soon as we can.

Please provide a valid name, email, and question.

Powered by LivelyChat
Powered by LivelyChat Delete History