جوانسازی و پاکسازی پوست صورت

روش های پاکسازی و جوان سازی پوست

برای جوان سازی، رفع چروک و زیباسازی پوست صورت ممکن است روش های پیلینگ و جوانسازی پوست از جمله ماسک های زیبایی، کرم های لایه بردار و روشن کننده صورت را امتحان کرده باشید یا از سی دی های آموزش پاکسازی پوست موجود در بازار خریداری کرده باشید. تمام این روش ها مزایا و معایبی دارند که اثر آن ها صد در صد نیست. بهتر است برای جوانسازی و پاکسازی پوست صورت از تکنیک های لایه بردار پوست استفاده کنید که توسط پزشک ارائه می شود. پاکسازی پوست با دستگاه، شامل چند روش چند مرحله ای است که همگی منجر به جوان سازی و پاکسازی پوست در نواحی مورد نظر مثل صورت، گردن و زیر بغل می شود. در ادامه به توضیح هر یک از این روش ها خواهیم پرداخت.

پاکسازی و جوان سازی پوست چیست؟

خورشید، اختلالات پوست، افزایش سن و حتی توارث همگی در بدشکلی پوست صورت و جاهای دیگر بدن نقش دارند. این بدشکلی ها شامل بدشکلی های بافتی مثل چروک و جای زخم آکنه، تغییر رنگ مثل کک مک و لکه خورشیدی یا عروق خونی نمایان می شود.

بیماری هایی که با پاکسازی و جوان سازی پوست درمان می شوند از قرار زیرند:

  • چین و چروک ثابت: این چین و چروک ها همه وقت مشخص هستند و با حرکات صورت ظاهر آنها تغییری نمی کند.
  • چین و چروک متحرک: این چین و چروک ها وقتی صورت حرکتی ندارد، به صورت چین هستند و با حرکت یا ابراز احساسات توسط صورت عمیق تر می شوند.
  • پیگمنتاسیون( اختلال رنگ): کک مک، لکه خورشیدی یا قسمت های تیره شده پوست که با قرار گرفتن در معرض خورشید ایجاد می شوند.
  • جای زخم: جای زخم ها ناشی از آکنه یا آسیب دیدگی پوست باعث می شوند که پوست ظاهر موجی شکلی پیدا کند، دچار تورفتگی شود، کمرنگ شود یا کناره های برآمده ای پیدا کند.
  • بیماری های عروقی: عروق خونی مشخص در سطح پوست، زخم های عروقی که به صورت تاول های حاوی خون بسیار کوچک ظاهر می شود یا حتی قرمزی ناگهانی پوست.
  • از بین رفتن انعطاف پذیری پوست: ضعیف شدن ساختارهای محافظ پوست ( فیبرهای کلاژن و الاستین) که منجر به از بین رفتن سفتی پوست و ایجاد سلولیت می شود.

روش های پاکسازی و جوان سازی پوست مناسب چه کسانی است؟

در صورتی که شرایط زیر را داشته باشید، جوان سازی پوست برای شما مناسب است:

  • سلامتی جسمانی
  • عدم مصرف دخانیات
  • داشتن اهداف مخصوص اما واقع گرایانه در ذهن در زمینه بهبود وضعیت ظاهری

روش های پاکسازی و جوان سازی پوست

پاک سازی پوست با لیزر باعث بهبود ظاهر چین و چروک های ریز کل صورت یا چین و چروک هایی که در نواحی مشخصی از صورت مثل بالای لب و دور چشم بوجود آمده اند، می شود.

لایه برداری

لیزردرمانی و پرتودرمانی

روش های لیزردرمانی و پرتودرمانی یا لایه برداری شیمایی پوست با پاک سازی پوست اختلالات رنگی پوست مثل لکه های خورشیدی یا لک های ناشی از افزایش سن را درمان می کنند.

لحاظ دقیق نوع و رنگ طبیعی پوست بهترین روش درمانی مناسب برای شما که خطر اختلالات رنگ بیشتر یا سفید شدن پوست را به حداقل می رساند ، تعیین می کند.

پاک سازی پوست با لیزر و لیزر فرکشنال

پاکسازی پوست با لیزر و لیزرفرکشنال یا پاکسازی مکانیکی مثل درمابراسیون ( پوست خراشی) یا درماپلنینگ ، باعث بهبود ظاهر جای زخم های آکنه و همچنین بیماری های پوستی دیگر می شود. میزان جای زخم ایجاد شده و نوع ورنگ پوست روش درمانی مناسب برای شما را تعیین می کنند.

برای بهبود بافت و شفافیت پوست به مجموعه ای از روش های درمانی نیاز است و برای حفظ تأثیر نتایج باید روش های درمانی چندین بار تکرار شوند.

نتایج پاکسازی و جوان سازی پوست

وقتی روش درمانی انجام گرفت، نحوه مراقبت از خود به شما آموزش داده می شود.

همچنین در مورد مسائل زیر با شما صحبت می شود:

  • مدت زمان مورد انتظار برای دست یابی به نتایج
  • نگرانی هایی که باید در مورد پوست درمان شده داشته باشید
  • زمان مراجعه بعدی به جراح پلاستیک

نتایج روش پاکسازی و جوان سازی پوست بسته به فن آوری و روش درمانی مورد استفاده متغیر است. پس از درمان، چه پاکسازی چه جوان سازی پوست، پوست به صورت طبییعی نشانه های افزایش سن را عرضه می کند و ممکن دچار بیماری هایی مشابه با بیماری های درمان شده یا بیماری های پوستی دیگر تجربه کنید.

روش های پاکسازی و جوان سازی پوست باعث بهبود قابل توجه بیماری های پوستی و ظاهر کلی شما می شود.

فن آوری ها و روش های درمانی موجود به سرعت در حال پیشرفت هستند و نتایج این روش های نسبتا ساده شما را غافلگیر خواهد کرد.

عوارض جانبی

اگر چه روش جوان سازی پوست مثل روش های جراحی زیبایی پیچیده و پیشرفته نیست، یک روش درمانی است و عوارض جانبی خود را دارد.

عوارض جانبی روش جوان سازی پوست از قرار زیر است:

  • احساس سوزش و ایجاد جای زخم
  • اختلالات پیگمنتاسیون
  • بدشکلی های سطح پوست
  • تغییرات بافتی

در مورد این عوارض جانبی و عوارض جانبی دیگر پیش از گرفتن رضایت نامه از شما صحبت می شود. حتما هر نوع سوالی دارید مستقیما از جراح پلاستیک بپرسید.

نکته ویژه در مورد قرار گیری در معرض نور خورشید

در اولین سالی که این روش های جوان سازی پوست را انجام می دهید باید به طور کامل از پوست خود در برابر خورشید محافظت کنید. محافظت از پوست در برابر خورشید به طور دائمی باعث می شود که پوست جدید صاف تر و جوان تری داشته و حفظ کنید.

هزینه روش های پاکسازی و جوان سازی پوست

هزینه روش های پاکسازی و جوان سازی پوست متغیر است. هزینه جراح به تجربه جراح، نوع روش مورد استفاده و موقعیت جغرافیایی مطب بستگی دارد.

اغلب شرکت های بیمه هزینه های جراحی زیبایی و عوارض جانبی آنها را تقبل نمی کنند، اما بسیاری از جراحان روش های مناسبی را برای پرداخت هزینه ارائه می کنند، بنابراین از لحاظ هزینه نگرانی نداشته باشید.

هزینه پاکسازی و جوان سازی پوست شامل موارد زیر است:

  • دستمزد جراح
  • هزینه تجهیزات
  • هزینه داروی بی هوشی
  • تجویز دارو
  • آزمایشات پزشکی

با روش ها و دستگاه های لیزری جدید می توانید نسبت به میکرودرم و لایه برداری پوست صورت و نواحی مختلف بدنتان اقدام کنید. اگر در حاملگی و بارداری خواهان انجام این روش ها هستید، حتماً پزشکتان را آگاه کنید تا در صورت بروز عوارض احتمالی از انجام آن پرهیز کند. مراحلی که در بالا به اختصار توضیح داده شد، طرز کار این دستگاه ها را نشان داد که چگونه لیزر می تواند بر پوست تأثیر بگذارد. لازم به ذکر است که این روش ها هم در آقایان و هم در خانم ها قابل استفاده است.

Need help? Email Us Here! Chat With Us Now!

← Prev Step

Thanks for contacting us. We'll get back to you as soon as we can.

Please provide a valid name, email, and question.

Powered by LivelyChat
Powered by LivelyChat Delete History